Jessica Zederfeldt

När saker och ting skiter sig, berömm dig själv!
Hej på er! 

Jag vet, det har varit några dagar sedan nu men vi fick ett riktigt tråkigt och problematiskt problem i Lördags innan vi åkte in till Skansen, så det är fullt upp just nu. Vi har fått redan på att vi måste flytta IGEN! Vi bor ju i andra hand, vilket är en nackdel när man inte får någon hundra procentig garanti på när man måste flytta. Varken vi eller hyresvärden hade trott att det skulle behöva bli redan efter 2 månader! Men så ser det tyvärr ut just nu för vår del. Och med tanken på bostadsbristen i Stockholm ser det inte särskilt ljust ut! Men vi håller alla tummar och öron och ögon öppna för att vi ska hitta något. Ärligt talat vet jag inte vad vi gör om vi inte hittar något... vi försöker verkligen med allt, men hör ni något så säg till! ❤ 

Vet ni, mitt allra bästa tips och knep till när saker och ting känns riktigt piss, det är att berömma sog själv och lyxa till vardagen så mycket man bara kan! Skämma bort sig och bara göra saker man blir glad av, allt det lilla ni vet. Kanske ta ett långt skön bad, träna ett riktigt skönt pass, äta något gott, umgås med någon som får en att må alldeles underbart bra eller som jag och min vän Sara gjorde igår. Vi åkte på luncheasten och fikade. Jag behövde verkligen det! Jag tog en ordentligt stor kopp varm choklad med grädde i och en muffins. Gissa om jag behövde det! 

Jag tror det är enormt viktigt att få fundera när man får tråkiga besked, det är viktigt att få vara ledsen och förtvivlad men när man fått vara det ett tag gäller det att se tillbaka på allt man åstakommit och tänka ut hur man ska lyckas ta sig dit man vill! Och framför allt, unna sig saker som ger en energi och glädje att lyckas fortsätta kämpa just dit man vill, även om det bara är en 30 minuters fika på en lunchrast en solig Tisdag.