Jessica Zederfeldt

Är ni med mig? Nolltolerans
Studierna flyter på bra, jag har koll på allt som ska göras vilket jag tycker är bland det viktigaste! För utan koll och en övergripande inblick i vad som ska göras så känns allt bara övermäktigt och rörigt. Men hörrni, nu slog sötsuget till men jag har verkligen försökt intalat mig själv att inte frästas för mycket av alla söta och feta saker som finns. Alla pratar ju alltid i början av varje år om Beach 2016 till exempel. Och så blir många stressade över att man ska hinna få till en "snygg" beach-kropp. Men varför inte börja redan nu, istället för att hetsa. Om man nu inte tycker att man har några bra mat och träningsvanor så tycker jag att det är bättre att skynda långsamt.
 
Min deal med mig själv är att när jag ska äta middag så lägger jag upp mat på en liten efterrättstallrik. Jag har en förmåga att äta med ögonen för att jag älskar mat. Och det är inte så att jag tar för mycket och sen kastar när jag är mätt utan jag äter upp allt på tallriken även om jag är supermätt. Rätt dumt om man tänker på vad jag kanske bör få i mig i förhållande till hur mycker jag rör på mig... jag lurtar öget lite. Min andra deal är att jag ska försöka träna minst 2 gånger i veckan, det är lagom många gånger per vecka för att jag ska känna att det är roligt och skönt att cykla ner till gymmet. Jag vill lixom få det som en livsstil och inte hetsa in i vardagen. Och sen ska jag försöka utessluta allt godis, snacks (förutom pop corn), snabb mat, läsk och efterrätter som möjligt. Jag tänker att blir jag bjuden på middag med efterrätt så tackar jag artigt JA men i övrigt så ska jag avstå.
Som nu till exempel, jag blev super duper sugen på något gott att äta på medan jag pluggar... och som alternativ gör jag istället cocosbollar fast i rawfood variant, i alla fall utan socker och smör. Och så kanske det kan räcka med några äppelklyftor på sidan av och max 2 eller 3 st cocosbollar, inte ett helt fat som annars är så lätt att trycka i sig bara för att det är så gott.
 
Vad tror ni om en nolltolerans med socker deal?! Är ni med mig att börja nu med lite regelbunden träning och utesluta socker och fet mat fram till sommaren? Vi smygstartar redan nu tycker jag!
 
Tack för att ni läste inlägget! 
#1 - Leia

Rätt taktik!Finns så himla mycket nyttigt gott att äta!😀🍓🍇

Svar: Ja det är faktiskt så! Man måste bara våga pröva nytt :D<3
Jessica Zederfeldt

#2 - Maria Anderzon - Vegansk Skönhetsblogg

älskar rawfood-bollar, mycket godare än vanliga faktiskt!

Svar: Eller hur! Plus att har man i cocosolja som i många rawfoodbolls-recept har så smakar det ju mer cocos än vanliga :D
Jessica Zederfeldt

#3 - Matilda Berlin

Helt rätt! Som anställd på gymmet ser jag hur många som helst som totalsatsar sista månaderna innan sommaren, går ned en massa, tappar totalt och kommer tillbaka på hösten större än någonsin. Allt handlar om balans och jag tycker du gör heeelt rätt! Kram finaste! <3

Svar: Men åh! Tack! Vad glad och ännu mer taggad jag blev nu på att köra! Ja men precis, det är lite så jag tänker, va kul att få bekräftat att detta är en bra idé :D kram till dig fina!<3
Jessica Zederfeldt