Jessica Zederfeldt

WORK WORK WORK
Det är ganska mycket just nu med studier och jobb så jag kände att den här listan passar rätt bra idag! En liten work-lista. Jag har jobbat fram till 13.00 idag och nu är det som sagt studier som gäller så det är bara att köra på. Men ni får i alla fall en lista så länge, riktigt rolig att göra faktiskt! Det är nu jag inser hur mycket jag faktiskt har gjort, och då är ändå inte detta allt! Vad långt man kommit egentligen när man tänker tillbaka! 
 
1. Vad ville du bli när du var liten?
Jag ville öppna en restaurang med min mamma, vet till och med att jag skrev matsedeln som vi skulle ha på restaurangen. Mamma förvarade den i ett skåp så vi skulle kunna sparaden till jag blev stor och när det alltså var dags att öppna restautangen.
 
2. Vad trodde du att du skulle bli när du var tonåring?
Vet inte, om frågan syftar på jobb så var det nog make up artis, mäklare eller något inom sjukvården. Jag visste i alla fall att jag skulle bli stenrik när jag blev vuxen!
 
3. Vilka var dina bästa / sämsta ämnen i skolan?
Tror inte jag hade några speciella, allt var lixom ändå helt okej. Men jag vet att jag tyckte mycket om naturkunskap, psykologi och kreativa och praktiska ämnen.
 
4. Vad gjorde du efter gymnasiet?
Då åkte jag och 3 kompisar utomlands till Malta, där lärde jag känna en skottsk familj som jag höll kontakten med även efter resan och ca 3 månader efter att jag kom hem åkte jag över till dom och bodde där i två veckor. Wow vilken upplevelse det var, ett av mina bästa val i livet. 
 
När jag kom hem där ifrån hoppade jag på en utbildning till konditor och året där efter hade jag tagit min yrkesexamen, samtidigt jobbade jag extra i en matbutik för att spara så mycket jag kunde och få möjlighet att köpa lägenhet.
 
5. Vilket var ditt allra första jobb?
Om man inte räknar med sommarjobbet som var tre sommrar på en ekonomiavdelning för en av södra Stockholms populäraste restauranger eller att jag sålde jultidningar som liten så var det som resursperson/avlastningsperson åt en liten underbar flicka som har en kronisk sjukdom. Min första riktiga heltidsanställning var på matbutiken efter att jag tagit examen som konditor.
 
6. Vad har du haft mer för yrken?
Som sagt jag har:
Sålt jultidningar
Arbetat på en ekonomiavdelning för en restaurang under sommararna
Varit resurs/avlastningsperson 
Arbetat i många olika matvarubutiker så som; Hemköp, Ica Maxi, Coop, och via ett bemanningsföretag som skickar ut till olika butiker
Jag jobbar fortfarande idag som vikarie på en förskola
 
 
7. Vad går ditt nuvarande jobb ut på?
Enligt min filosofi, att vägleda barn till ett sunt tankesätt, hjälpa dem att utveckla sig själva som person.
 
8. Vilka är dina starka / svaga sidor på ditt jobb?
Jag anser att jag under arbetets gång har blivit en felxibel person, lyhörd och arbetsvillig. Dom svaga sidorna är att jag använder extremt mycket energi under en kort period så jag blir lätt trött fort. En annan svag sida är att jag har extremt svårt att låta bli alla goda sötsaker som alltid finns inne i fikarummet på rasten...
 
9. Nämn något som du är extra stolt över att ha gjort i ditt jobb?
Att se hur bars självförtroende växer i och med att man har hjälpt till med stöttande ord, ge dem tankernötter som de själva kan bygga vidare på och se hur de blir en allt mer självgående individ tack vare att man tror på dom.
 
10. Vad skulle du vilja jobba med om du inte hade det yrke du har i dagsläget?
Helt klart receptionist på ett hotell, jag ÄLSKAR kundkontakt, bröllopskoordinator eller kick ass coch.
 
11. Vad tror du skulle vara det sämsta jobbet för dig?
Att sitta instängd på något kontor med enbart administrativa uppgifter, eller någon typ av försäljare.
 
12. Vad gör du om fem år?
Yrkesmässigt kommer jag vara färdig examinerad förskollärare med en fortsatt hunger att vilja läsa fler kurser på sidan av. Jag kommer att vara anställd på en riktigt bra förskola och vara i full gång med att samtidigt göra min dröm om att öppna en egen förskola möjlig. Ut över detta kommer jag säkert lyckas ha dragit på mig något kväll eller helg jobb som drar in ytterligare lite pengar för sparande. Tänker vi utanför yrkesområdet kommer jag och Tobias bo i ett radhus med en liten plutt på G ♥ Tror ni jag klarar det?!
 
Tack för att ni läste inlägget! ♥
#1 - Matilda Berlin

Men åhh vilken rolig lista! Så kul att få veta lite mer om dig =) kram

Svar: Åh vad roligt att du tycker det! Vad glad jag blir av din kommentar! :D kram!
Jessica Zederfeldt