Jessica Zederfeldt

SVERIGE SKRIKER EFTER MEDMÄNSKLIGHET

God morgon!
Vilka dagar jag och min sambo har haft! Jag somnade med huvudvärk igår, det har hänt så mycket på så kort tid. Vilket är fantastiskt, och ett bevis på hur snabbt social medier kan hjälpa till att sprida kärlek och medmänsklighet.

Alla reaktioner vi har fått under de två senaste dygnen har visat på hur desperat Sverige är, jag kanske ska säga världen till och med, efter medmänsklighet. All glädje, tacksamhet och uppskattning som har visats tack vare att sidan, som så enkelt, startades på Facebook för att folk skulle ha möjlighet att nå och hjälpa varandra hade jag aldrig i min vildaste fantasi kunnat tänka mig. Men jag är så otroligt tacksam för att Sverige, i sådana här situationer visar vad som krävs när det verkligen gäller. Vad jag menar med att Sverige är desperat efter medmänsklighet är att efter reaktioner vi upplevt från vårat initiativ i Fredags så har folk varit så otroligt tacksamma för en liten gest som dem inte alls förväntat sig att få. Jag tänker att om Sverige skulle visa ännu mer medmänsklighet än vad vi redan gör i den daglig vardagen för varandra, mer uppskattning gentemot varandra, så kanske personer i behov av hjälp i krissituationer inte behövt vara rädda och oroliga på samma sätt. Min önskan är att när rädslan slår till kan vi räkna med att Sverige backar upp varandra, med små gester. Och att det blir en förväntan som bekräftas genom goda handlingar gentemot varandra.

Citatet nedan är från en fantastisk familj med bland annat två yngre barn vi fick äran att hjälpa med skjuts hem i Fredags. Ett enligt mig bevis på vad en liten gest betyder för någon annan. (Med godkännande från familjen att använda deras ord)

"...jag tror inte ni förstår vad ert initiativ betyder för deras uppväxt.
Att få se den medmänskligheten, från två för oss helt okända personer,
under de omständigheter som rådde igår kommer att leda till allt annat
än den främlingsfientlighet, rädsla och konstant misstanke som
terroristerna vill framkalla.
 
Jag var förbi Drottninggatan och Åhléns idag och lämnade rosor,
som även lämnades å era vägnar...."

Min dag kommer att fortsätta idag med att svara på kommentar på sociala medier och ett par telefonsamtal. Sen ska jag försöka få in lite studier där emellan, tvätt och damsugning... Ja ni vet vardagen!

Tack för att ni läste inlägget!
#1 - Bella

Den medmänsklighet som har visats är så otroligt fin och viktig tycker jag.

Svar: Jag håller helt med dig! Det är otroligt vad vi alla har visat dessa dagar! Så magiskt fantastiskt :)
Jessica Zederfeldt

#2 - Leia

Tillsammans kan vi💝💝💝!

Svar: Helt rätt! <3 Ja det kan vi<3!
Jessica Zederfeldt