Jessica Zederfeldt

INSPO TILL VÅRT VARDAGSRUM
Jag vet inte om jag tagit upp det här förut men när det gäller inredning så har jag väldigt lätt för att få en bild i huvudet på hur jag vill ha det. Och jag är så tacksam, att när det väl kommer till kritan som man brukar säga, så har jag och Tobias väldigt lika smak. Men det är inte alltid så lätt för mig att beskriva hur jag tänker mig inredningen i ett rum. Så jag har kommit på ett litet knep så att han lättare ska få en överblick, och går med på mina inredningsplaner (haha!). 

Jag använder mig helt enkelt av en form av scrapbook, eller ett kollage. Så fort jag hittar inredning på internetsidor eller i tidningar tar jag en screenshot eller klipper ut en bild och sparar. Eller så letar jag reda på inredningen jag är ute efter och redigerar ihop ett kollage på exempelvis photoshop. Det har funkat varje gång och han håller med om att han då mycket lättare kan bilda sig en uppfattning om hur jag tänker. Självklart får han komma med idér om hur han vill ha det också men än så länge så har det inte varit något som han inte tyckt om. Ett riktigt uppskattat tips faktiskt!

Såhär såg kollaget ut för vardagsrummet för den här lägenheten och självklart är det inte alltid så att allting blir exakt som på kollaget. Men det är en utgångspunkt i alla fall. Och jag tänker att eftersom det är vardagsrummet som vi har satsat mest på att komma i ordning med den här gången så är det just det rummet jag börjar med att uppdatera er om.
 
- Braskaminen har jag sedan innan så den är redan på plats, nu ska vi bara få dit en stor rund shabby chic spegel ovanför.
- Sen ska vi ha ett shabby chic vitrinskåp i vitt som vi kommer få hem i veckan. Det kommer gå ihop med spegeln
- Sofforna är också redan på plats och vi väntar på en watford fotölj i samma tyg som kommer i Februari.
- Vardagsrumsbordet i marmor har vi också sedan innan så den står på plats och sen har vi köpt en matta från chilli. Den har faktiskt Tobias valt helt själv och se vilken bra smak den killen har! 
 
 
Kandilabern hade jag också gärna velat få plats med men det finns nog annat som jag behöver prioritera mer, som förvaring med en stringhylla istället så vi får se helt enkelt. Självklart ska tavlor och lite kuddar upp också, och jag tror att jag vill byta ut våran vardagsrumslampa också, men en sak i taget. Hur som helst, det här sättet är supersmidigt för att få en bra överblick på hur det kommer att se ut, plus att det är riktigt roligt att göra också! 
 
Tack för att ni läste! 
Gilla och kommentera gärna för fler inredningsinlägg 
#1 - Matilda Berlin

Guu vad fint! Är verkligen såå mycket samma som jag tänker =) Kram

Svar: Vad kul!! Tycker också att du har så fin stil på inredning å bilder :) kram
Jessica Zederfeldt