Jessica Zederfeldt

MINA MÅL 2017
Ett godisfritt år
Ja det här löftet är väl något som jag borde börjat med redan när jag var liten. Men jag har alldele för dålig karaktär för att ha lyckats. Men nu tänker jag ge mig fanken på att jag ska klara det. Jag tänker att om min sambo, som rökte när vi träffades, har lyckats sluta bara poff pang, och vart rökfri nu 1,5 år. Så måste jag kunna bevisa för mig själv att jag också kan.
 
Resa till minst två olika nya städer, utomlands eller inrikes
Jag älskar att resa och se mig om kring, så det här är ett mål jag verkligen ser fram emot att uppfylla!
 
Få en fantastisk sommar
Jag tycker alltid att sommaren alltid rusar för bi i full fart, så denna sommar så ska jag försöka att utnyttja var enda varm dag jag bara kan!
 
Spara till något dyrt materiellt genom att spara in på onödiga mindre utgifter
Alla har vi ju våra meteriella drömmar, jag har flera stycken. Och nu när jag satt upp dessa mål så ska jag även försöka spara ihop till en av dessa, som en klapp på axeln för att jag gjort mitt bästa under året. 
 
Komma i ordning med all inredning i lägenheten
Det är också något jag ser fram emot extremt mycket. Jag har ju inredning som en av mina hobbies, en väldigt dyr hobby tyvärr. Men i ordning här hemma vill vi ju båda komma, så det ska nog gå bra.
Klara alla kurser i min utbildning med minst ett Godkänt
Det är också ett bra och rimligt mål. Inget konstigare än så. 
 
Utmana mig att göra något jag tycker är läskigt eller obehagligt
Det är alltid riktigt roligt att känna att man klarar av något man inte trodde att man skulle klara av från början, och framför allt om man tycker att det är något läskigt eller obehagligt. Jag vet ännu inte vad det kommer att kunna vara, utan det får jag helt enkelt se.
 
Börja på professionell danskurs med Tobias 
Vi båda älskar att dansa och vill utvecklas som par. Plus att vi mår extremt bra av musik och att dansa. Så det här kommer ju bara kunna bli en energipåfyllning i vardagen.
 
Träna en gång i veckan + minst en längre promenad i veckan
Ja, jag tänker att det är lika bra att börja i små doser så att jag får in det som en livsstil och inte som något tillfälligt. Jag vill få en starkare, rörligare och smidigare kropp. Yoga kanske är ett till alternativ förresten. Jag är så extremt stel.
 
Ta mig tid att göra iordning fotoalbum med alla foton jag och Tobias har tillsammans
Vi har så mycket foton och vi har hunnit med två egna resor tillsammans under våra snart två år. Vi har hunnit åkt till Norge på familjeresa med hans släkt och upplevt en hel del annat tillsammans som vi har på bild. Och för mig är det viktigt att samla alla minnen i olika album. Precis som min mamma alltid gjort sen jag var liten, med fina beskrivande text kommentarer under varje bild. Ja det här blir en utmaning att ta tag i!
 
Tack för att ni läste inlägget! Jag är så nyfiken på vad ni har för mål 2017! Vad är era drömmar och mål? Inspirera mig! ♥
#1 - Tilda

Grymma mål, heja dig! <3

Svar: Tack! :D Vad har du för mål 2017? kram <3
Jessica Zederfeldt