Jessica Zederfeldt

Vi vill inte flytta in!
God morgon på er, hoppas ni mår bra idag!
Vi var ju förbi och kikade på vår alladeles egna nya lägenhet igår kväll och tyvärr hann jag inte få upp några bilder innan vi gick och sov. Men jag har gått upp extra tidigt idag för att uppdatera er. Och helt ärligt vill jag inte flytta in! Det var så fint så att jag blir alldeles tårögd och rörd. Det kanske låter konstigt att jag inte vill flytta in men jag har sådant kontroll behov med en del saker och nu när det är så fruktansvärt fint som det faktiskt är så vill jag lixom inte att det fina används eller förstörs på något sätt. Hahaha, jag vet, det är lite komiskt men så kommer det att kännas i ungefär en månads tid för mig och jag kommer att vara så noga med att inte repa något eller tappa något i lägenheten. Men sen kommer verkligheten in och jag är rätt fumlig av mig så vi får väl se hur länge den känslan sitter kvar. 
 
Hur som helst, självklart vill jag flytta in och det var så mycket finare än jag kunde föreställa mig. Jag har googlat och sett lite tidigare bilder på andras liknande boende men det har var extra fint gjort. Jag har verkligen ingenting att klaga på och vi är så tacksamma!
Vi tog med oss några få lampor så att vi skulle kunna lysa upp de rum som inte hade installerad belysning så ni får ha överseende med att ljuset på bilderna inte är det bästa. Men jag vet att en del av er är precis lika nyfiken som jag, så jag vill lägga upp lite bilder ändå. Och först ser ni vardagsrummet.
Alla golven i lägenheten har  ny extremt fin parkett i en färg som jag älskade på trät. Golvet är också genomgående i alla rummen förutom badrum såklart. Så hel heten är fantastisk. Samma sak gäller de målade väggarna som inte är en kritvit nyans utan mer åt de beiga hållet. Det är också ett stort plus. Enligt min åsikt känns lägenheten så mycket varmare när väggarna inte är målade i en kall vit färg. 
 
Sen ser ni badrummet och det är också finare än jag sett på bilderna och lagom stort med helt ny torktummlare och tvättmaskin. Självklart är övrig inredning också nytt, det är ju nybygge vil flyttar till. 
Köket var större än vi förväntat oss och det matbordet som vi så småning om tänker köpa kommer passa så extremt bra! Nu håller jag bara tummarna att bordet inte försvinner från sortimentet, kanske blir att kolla in mellandagsrean. Åter igen, köket är riktigt fräscht och har en stor ny diskmaskin, kylskåp, spis och fläkt installerad. Massor av förvaring och bänkyta. Ett stort plus är också diskhon har två stora hoar och inte en liten plus stor som det normalt sett brukar vara.
Hallen var väl egentligen den enda som kändes lite mindre än vad vi fått för uppfattning av bilderna vi sett. Men en hall behöver ju inte vara så stor så det är inget som vi känner oss besvikna över. Jag älskar den svarta dörren! Första bilden in till vänster sett från hur bilden är tagen är ett extra rum som så småning om kommer att göras om till min walk in Closet. Yeay! Sen har ni sovrummet till höger. Och på bild nummer 2 ser ni badrum och ingången till vardagsrummet.
Sovrummet var som den övriga lägenheten superfint och med all inredning som så småning om kommer att komma in så kommer det här bli så extremt bra så vi kan inte drömma om mer just nu. 
Vad tycker ni om lägenheten? ♥ 
 
Jag har lite andra saker att ta tag i idag innan Tobias slutar jobbet så jag ska sätta igång med det alldeles strax, packa, eventuellt fixa naglarna, byta till mindre storlek på byxorna jag köpte igår. Laga lunch och sen packa in alla saker i bilen till ikväll för då ska vi över till mina föräldrar och fira Lilla Julafton.
 
Är ni nyfikna på hur vi firar Lilla Julafton i min familj, och varför vi gör det så kika in lite senare i eftermiddag. Tack för att ni läste och hoppas ni får en riktigt bra dag nu dagen innan julafton! ♥
#1 - Ida Jansson

Superfint! Va kul att flytta och inreda 😀

Svar: Jaa verkligen!! Inredningsfingrarna kliar riktigt mycket nu :D haha Tack snälla :)
Jessica Zederfeldt

#2 - Matilda Berlin

Men guuu vad fint! Blir så glad för er skull! Kram <33

Svar: Taaaaack :D<3 det ska bli så himla roligt och skönt att äntligen få flytta!! KRAM <3
Jessica Zederfeldt

#3 - Leia

Vilket fint boende! Jätte glad 😊 att ni får det så fin! Ni är värda varje centimeter i lägenheten!

Svar: Tack finaste <3 vi längtar så mycket!
Jessica Zederfeldt

#4 - Tarn

Vilken fin lägenhet!

Svar: Tack snälla!! Vi är supernöjda :)
Jessica Zederfeldt

#5 - Johanna Utterberg

Men åh så fint och fräscht, jättefin lägenhet! :)

Svar: tack snälla! Ja vi är superglada :) ska bli så roligt att flytta dit
Jessica Zederfeldt

#6 - moamedalicia.blogg.se

Altså wow. Ä l s k a r lägenheten. Skulle själv kunna bo där. Så glad jag är för eran skull :)

Svar: Va kul :D ja vi älskar den också! Jag längtar så mycket till Onsdag nu när vi flyttar! Tack snälla :)
Jessica Zederfeldt

#7 - Beatrice Jakobsson - Fotograf

Väldigt fin lägenhet! :)

Svar: Tack vad snäll du är :) ja vi är så himla nöjda!
Jessica Zederfeldt