Jessica Zederfeldt

SVÅRT ATT FÖRSTÅ DET!
God morgon! 
Jag vet inte exakt hur länge vi har bott här nu, men det är i alla fall runt 4 månader vilket har gått otroligt fort. Och äntligen har vi kommit in i våran vardag ordentligt och det känns som att allting rullar på. Peppar peppar ♥

Känslan jag fick när jag läste mejlet om att vi var välkomnade som hyresgäster i det här bostadsområdet och att VI fått lägenheten var helt overklig. Jag var tvungen att fråga min en av mina vänner från skolan som var med mig då om det jag läste verkligen var sant. Det var så svårt att greppa! På något sätt hade jag och Tobias lyckats nässla oss in i bostadskrisen, utan att stå i kö eller ta lån till att köpa oss något eget. På ett halvår med intensivt sökande hade vi fått vårat alldeles egan förstahandskontrakt. En lagom stor nyrenoverad 2,5 på bottenplan med uteplats och baksidan ut mot ett skogsparti. Det var lixom alla rätt!! 

Så idag kommer jag fortfarande på mig ibland med att leta efter ett nytt boende för att det känns som att vi snart behöver flytta. Eller att känna att det är vi som bor här, och att vi inte hyr i andra hand. Jag tror det tog lite knäcken på oss att flytta 4 gånger på ett år. Jag har lixom fortfarande svårt att greppa att det här är VÅR lägenhet. Så att få sätta upp en välkomstskylt utanför dörren var en magisk känsla. 

Berätta om gärna om din flytta-hemifrån-första-gången-historia. Det vore jättetroligt att få läsa!
 ♥

 
Nu är det inte första gången som jag flyttar hemifrån som ni förstår, men på något sätt kändes det ändå som det, efter som det var vårat alldeles egna första tillsammans! Området utanför är inte riktigt klart, det ska bland annat läggas fina stenplattor utanför vid entrén. Men i övrigt så är området perfekt! Hur som helst, Lördag idag. Och jag lyckades planera in en brunch med Lisa precis som jag önskade!! Så om 30 min hämtar hon upp mig och så åker vi in till Söder. Den här catch up:en känner jag verkligen att jag behöver med henne! 
 
Hoppas ni får en superfin Lördag, trots att våren försvann igår...
Tack för att ni läste! ♥
#1 - Elin

men vad roligt Grattis till er! Jag har inte flyttat hemifrån än, jag trivs såå bra här hemma <3

Svar: Tack tack snälla du!! :D Åh men då ska du bo kvar!! Så länge det känns bra att bo hemma så tycker jag man ska göra det! :) ett tips är att ställa sig i bostadskö redan nu i alla fall för det är så svårt sen att få lägenhet, om du inte redan står i kö?! :D Kram
Jessica Zederfeldt

#2 - JoJo

åh vad kul! stort grattis till er! :D

Svar: Åh Tack snälla!! :D<3 Ja det känns helt otroligt! kram!
Jessica Zederfeldt

#3 - ajlimullersandvik.blogg.se

Men åååh så roligt, och stort stort stoooor grattis :D :D

Svar: Åh <3 Tack snälla!!! Vad glad jag blir av din kommentar! Tack :D<3
Jessica Zederfeldt

#4 - Soff Potatisen

Jag flyttade 54 mil hemifrån när jag väl flyttade och ångrar inte en sekund att jag flyttade så långt bort, det känns som om jag verkligen har fått klara mig ur mina kriser på egen hand och verkligen fått lära mig av livet. Förstår din känsla av att verkligen ha ett eget hem då jag tidvis fått bo väldigt sporadiskt på olika arbetsplatser osv. DET ÄR EN GRYM KÄNSLA =)

Svar: Oj vad härligt av dig att du vågade flytta såå långt när du ändå skulle flytta!! Imponerande! Ja eller hur, det är så häftig (och ibland tufft) att få känna att man måste lösa alla vardagsproblem sådär på egen hand eller vad man ska säga, men man växer något enromt som person! Jag håller verkligen med, den känslan är MAGI :D kram
Jessica Zederfeldt