Jessica Zederfeldt

Vi ville bara hjälpa till

Hej på er! 
Det som har skett inom loppet av ett dygn är helt ofattbart och omtumlande! Jag kan inte nog uttrycka mina känslor över vad som skett i Stockholm, det är blandade känslor till max. Jag är glad för att så många ändå klarade sig bra trots vad som hänt, men jag sörjer stort med alla anhöriga ♥ 

Jag och min sambo följde nyheterna intensivt igår och blev inspirerade av andra som så fantastiskt öppnat upp sina hem för andra som behövde deras hjälp. Vi ville också bidra med vad vi kunde hjälpa till med. En liten bil full med bensin. Det som vi tänkte skulle hjälpa en handfull människor har under natten hjälpt över 50 personer skulle jag nog vilja säga, att ta sig hem till nära och kära! Tack vare alla andra som också ställt upp!

Jag letade upp #openstockholm på twitter men insåg att en facebook grupp skulle fungera bättre för vad vi tänkt hjälpa till med. Så jag försökte leta upp en redan befintilig grupp eller sida men det fanns ingen. Så jag tog tag i det själv och skapade gruppen Openstockholm igår ca 18.00. På ett par timmar hade sidan fått drygt 50.000 reached, ca 300 delningar och ca 600 likes. Jag är inte ett dugg intresserad i antalet likes, det jag är tacksam för är hur många som faktiskt hjälpte till att synliggöra sidan genom sina reactions, klick och delningar. Jag är tacksam för att det var så många som fick hjälp genom gruppen och hur många fler som så fantastiskt ställde upp! Ni är guld värda alllihop! Vid midnatt ringde P1 och Expressen och nu har SVT ringt. 

Jag är så glad och tacksam att så många ställde upp för varandra!
Älskade Sverige, älskade Stockholm, älskade Människor ♥

 
Tack för att ni läste ♥
#1 - Leia

Vilket insats och idé!! Såå stolt som jag blir!! Blir alldeles varm i hjärtat 💝 💝 Vilka hjältar!!

Svar: <3 <3 <3
Jessica Zederfeldt

#2 - Matilda Berlin

Guu vad du är fantastisk!! <33

Svar: Fina du! Jag gjorde bara det många andra fina människor tänkte :) Så fantastiskt att vi alla kan hjälpas åt så bra när det verkligen behövs <3 <3 kram
Jessica Zederfeldt