Jessica Zederfeldt

IDAG FÅR VI HEM DEN!
Hej! Hoppas ni mår superbra! Min heshet är kvar men snoret och dom kladdiga ögonen är dock borta, yeay!
Och idag kommer DEN. Vår fina, vackra, fantastiska fåtölj! Och vilken beslutsångest det har varit över den här fåtöljen. Först argumenterade Tobias starkt och hårt för att vi helt klart skulle ha en fåtölj i vårt nya hem, jag ver en aning skeptsik för jag trodde inte att vi skulle få plats med allt. Och när jag suttit i timmar i ett planeringsverktyg på datorn och visade han 2 olika alternativ på hur vi skulle kunna få in fåtöljen i vardagsrummet tyckte HAN att det skulle bli för trångt... men då såg ju jag framför mig hur fint det skulle vara med den. Så då tog jag upp kampen om fåtöljen istället. Och efter mycket kämpande, och efter att vi flyttat in och mätt med sofforna på plats åkte vi och beställde en Watford fåtölj i samma tyg som sofforna. Såå himla fin och bekväm. Helt galet. Jag tror vi kommer att slåss om att sitta i den! Vad tycker ni? ♥
 
Förutom att vi kämpat som tokar båda två att få vår vilja igenom så kämpade vi lika mycket med att hitta en lösning att få den hemkörd idag utan att behöva betala extra. Jag tror vi frågade runt 10 pers om de hade bil med dragkrok, (för det finns släp att låna gratis på MIO fram till 17.00 idag). Och efter att många fina människor som ville ställa upp men tyvärr inte hade dragkrok eller möjlighet så lyckades vi få hjälp av min faster och farbror! Wiiieee, så efter studierna idag åker jag och storhandlar med Tobias inför i morgon, helgen och nästa vecka. Och sen åker vi till MIO, handlar en dörrmatta, en hallmatta, kanske fler kuddfodral i en och samma färg och sen möter vi upp min faster och farbror.

Längtar så mycket till att få se den på plats och komma i ordning i vardagsrummet nu. Det är bara en tvbänk (tror det blir string i vitt) samt en matchande golv - till tak bokhylla, tavlor ska upp och två till ska köpas som ska matcha kuddfodralen. Och sist ska en spegel ovanför braskaminen upp, sen börjar det faktiskt bli heeelt klart där inne! Magiskt. Gilla inlägget om ni är lika taggade som jag på att få se resultatet ikväll av fåtöljen på plats! ♥ Nu ska jag stoppa in Ed Sheerans musik i öronen och sätta mig med studierna. Bästa pluggmusiken!
 
Tack för att ni läste!
Gilla och kommentera gärna för fler inlägg! ♥
#1 - Sandra

Wow dom fåtöljerna är så jäkla fina! Önskar också vi hade en sån hemma! Hoppas på att få se bilder på fåtöljen ikväll. Så fint. kram

#2 - Felicia

snygg

Svar: Ja jag håller med :D
Jessica Zederfeldt