Jessica Zederfeldt

HUR SVÅRT SKA DET VARA?!
 
Hela eftermiddagen har jag ägnat åt dem här två jädrans hålen! Jag hade som mål att få upp en hylla och packa ner det sista i våra förvaringslådor... men det slutade med huvudvärk, tårar, många arga ord och ett dåligt samvete, som  fortfarande håller i sig. Jag blir så trött, det gick inte alls som jag hade tänkt mig. Hur svårt ska det egentligen vara att få upp en hylla på en gipsvägg?! Jag och mamma åkte till och med omgång nummer två till Bauhaus bara för att ha rätt skruv samt förankring till gipsväggen. Men det funkade inte heller och då brast det helt. 
 
Hur gör ni vid motgångar?
Egentligen är det här bara en liten små sak om man tänker på hur otrolig tur vi haft som nässlat oss fram i bostadsdjungeln och fått tag på en lägenhet. Men någonstans så tror jag fortfarande att mitt tålamod står och väger lite, och när det blir en liten motgång så tippar det över på en gång. Jag behöver balans och rutiner i min vardag nu. Det är det ända jag längtar till. Och jag tror att jag såg den här eftermiddagen som lösningen på det. Så fort hyllan skulle vart uppe och alla saker i ordning så skulle jag kunna slappna av. Uppe på allt det här har jag ett otroligt kontrollbehov vad det gäller många saker. Framför allt renovering och inredning. Alla mått måste stämma på millimetern. Det är något jag jobbar med! Även om det går långsamt framåt.
 
Jag får försöka se dagens vinst som att jag faktiskt vågade pröva och prövade ytterligare en gång innan jag gav upp. Stort minus är dock att jag hanterade enligt mina ögon mitt misslyckande mycket dåligt. Jag tycker verkligen inte om när känslorna tar över och man blir efterklok. Usch, det gör mig ledsen. Men som sagt, jag tror jag behöver lite mer harmoni i vardagen, när den infinner sig, då kan jag fokusera på att arbeta med mina mindre bra sidor!
 
Tack för att ni läste och hoppas ni får en mysig kväll! 
 
Glöm inte att gilla och kommentera med era tips om hur ni gör vid motgångar! Kram till er ♥
#1 - Leia

💝 💝 💝