Jessica Zederfeldt

Det här med att berömma sig själv!
Visst är det viktigt? Jag tänker lixom hur mycket vi kämpar med olika saker som händer kring oss hela tiden. Det kan vara både små och stora saker, men för mig är det enormt viktigt att bekräfta sig själv att man gjort tillräckligt bra i från sig. Eftersom att jag är en otroligt självkritisk person som sällan blir nöjd över saker och ting jag gör så är det stunder som just ikväll som får en att känna att man inte kunnat gjort bättre ifrån sig än man gjort under dagen. Visst ha vi det motigt just nu, men hakan upp och torka tårarna är vad som gäller just nu.

Varje kväll, eller så ofta vi kan i alla fall, när vi gått och lagt oss pratar vi om dagen vi haft och vad vi tycker att vi gjort bra. 3 saker var, jag säger 3 saker som jag tycker att jag själv gjort bra och Tobias lika så. Sen berömmer vi varadra för de bra saker vi gjort och berättar några fina saker om vad man tycker om med den andra. Kan man gå och lägga sig med en mer positiv känsla i kroppen? Det får mig att ladda om inför nästa dag och känna att jag orkar göra fler nya bra saker som jag blir glad över. Som exempel blir mina 3 bra saker denna kväll: 
Så där har ni mina 3 saker som gjort mig extra glad idag. Och som ni ser står det egentid med där, vilket jag ger mig själv nu. Jag har tagit fram en bra bok jag läst förut faktiskt, en sådan där pepp-bok. Så jag ska faktiskt fortsätta en stund till här under det mysiga täcket och borra in näsan i boken, innan vi går och lägger oss för ikväll. Men kom ihåg att berömma dig själv för alla bra val du gör och allt du åstakommer varje dag. Från det lilla till det stora! 
#1 - ♀ Sara Ben's ♀

Vilken fin och smart rutin ni har! Det är en bra vana det! Gillamarkering på detta inlägg.

Svar: Tack! :D det är faktiskt riktigt effektivt, funkar bra om man vet att man lätt får ångest eller deppiga dagar :)
Jessica Zederfeldt