Jessica Zederfeldt

GK Hair serum
En sak som jag verkligen måste tipsa om är att använda serum för håret. Jag har använt mitt nu från GK Hair i ett par veckor och älskade det från första gången jag prövade det och har tyckt om det precis lika mycket varje gång. Jag är verkligen ingen produkt expert så för bättre information om serum så kolla på nätet eller hör med din frisör. Men helt ärligt med handen på hjärtat så vet jag inte vad för magi den gör med mitt hår!!
 
Jag har upplevt mitt hår som rätt torrt, lite frissigt och lätt tovigt. Plus att efter att jag fönat håret, borstat och försökt göra något fint svall så har det endå lixom inte känts som en hel frisyr. Men det gör det verkligen nu när jag använder serumet. Det finns säkert flera andra serum som är minst lika bra eller bättre, vad vet jag. Men det jag vet är i alla fall att håret luktar helt galet gott med serumet i, det får en lyster och mjukhet i stråna. Frissigheten mattas ner och hela håret blir liksom mer följsamt.
Eftersom just detta serum är på pumpflaska är det väldigt lätt att dosera lagom mycket! Vilket är ett stort plus för mig eftersom jag är expert på att dosera alldeles för mycket av alla hår produkter. Jag tar runt 4 droppar i händerna som jag masserar in i längerna i blött hår. Sen fönar jag. VÄNTAR tills håret har svalnat och sen borstar. Om det är en dag jag inte tvättar håret tar jag ett par droppar i händerna och duttar med handflatorna i längderna i mitt torra hår. Jag tycker det blir magi! Och nu när jag har haft rätt torrt och skadade hårstrån så har jag använt serumet rätt flitigt! Ett annat plus är också att man inte blir fet eller oljig i håret utav ett serum eftersom det inte innehåller olja. Jag ger hår serum många tummar upp och tycker verkligen att ni ska pröva detta om ni har torrt, tråkigt och bökigt hår! ♥
 
Tack för att ni läste inlägget!♥