Jessica Zederfeldt

Rörig Onsdags morgon

God morgon på er allihop! Hoppas ni har en toppendag mitt i veckan! Min har varit en smått rörig morgon, men annars är allt bra tack!

Första gången jag vakanade i morse var kl 5 av att Tobias telefon ringde... jag om och vaknade lite senare av att Leia höll på att jaga en geting som tagit sig in, och det slutade ju inge bra sist eftersom hon blev stucken och svullnade upp om nosen och tassen. Så efter lite jagandes runt i lägenheten lyckades jag få ut den igen och kunde somna om ytterliggare en stund. Sen ringde min klocka vid halv 7, roligt! Och jag som var ledig. Och nu kunde jag inte somna om så jag gick upp en stund senare och gjorde frukost. Insåg att mina batterier på mobilen hade tagit slut och jag skulle försöka ladda den. Men tror ni det gick eller? Nej! Det är något krongel med själva laddningsuttaget så man måste hålla laddsladden på ett visst sätt och lägga ner telefonen försiktigt för att den inte ska sluta ladda. Den kan liksom bara ligga i ett visst läge. Men jag känner inte att det är någon idé att skicka in telefonen på lagning eftersom mitt abonemang snart går ut ändå. Och då kan jag ju hämta ut en ny. Så jag försöker stå ut tills dess.

När jag äntligen fått lite batteri hör jag att jag fått ett meddelande från jobbet som frågar om jag kan hoppa in ett par timmar från 14. Sjävklart kan jag det och ringer i lite smått panik och ber om ursäkt att dom fått vänta med svar från mig. Men det löste sig. Uppe på allt detta, har jag ringt företaget som jag beställt studentlitteratur ifrån, som strulat till det, och försökt lösa det. Detta var nog inte min morgon riktigt men jag känner mig pigg och glad ändå nu, konstigt nog. Jag som alltid för lät sånna småsaker påverka hela min dag förut! 

 

Hur som helst, nu är jag alltså påklädd och lägenheten är städad. Så nu hinner jag blogga lite innan jag cyklar iväg till jobbet. Hoppas att ni inte har behövt ha en lika rörig Onsdags morgon som jag har haft och att ni får en riktigt fin dag! Solen är ju framme! Är den det hos er med? 
 
Tack för att ni läste inlägget!♥