Jessica Zederfeldt

my bucketlist item #102
Hej på er! Hoppas ni mår super bra idag och känner en riktig fredags feeling trots att det är höstväder ute! 
 
Jag mår bra idag och jag själv känner verkligen att fredags myset är på väg. För ikväll är vi bjudna på taco middag hos Lisa och Kasper. Herre gud så mycket jag längtar efter deras sällskap. Men först till något annat! TADAAA! Här ser ni min alldeles egna lilla pärla. Ni som följer mig på Instagram (jessicazederfeldt) såg redan igår att jag köpt en liten skrutt bil. Både jag och Tobias kände att vi verkligen kommer behöva någon form av bil när vi nu snart flyttar lite längre ifrån våra jobb, och när vi börjar så pass tidigt som vi gör är det, framför allt för Tobias del, svårt att ta sig kommunalt till jobbet. Så en lite prutt-bil var precis vad vi behövde, inget märkvärdigt men ändå något som går att ta sig fram med, och som inte kostar multim i månaden! 
Visst är den så söt! Jag försökte få igenom att vi skulle klistra svarta runda dekaler på och sätta två antenner längst fram på taket så att det ser ut som en lite nyckelpiga, men Tobias var inte lika sugen på den idéen som jag... jag förstår inte varför?! 
 
Hur som helst, en lite VW polo Gti med 1.0 motor. Perfekt för oss just nu. Och perfekt för ekonomin för en student som jag! Jag hittade den på blocket för en vecka sen ungefär, mycket var bytt på den och den hade inte gått så långt så jag tyckte att jag gjorde en riktigt bra deal för priset jag köpte den för! Det bästa med den är faktiskt att den är just liten och röd! För vet ni, innan jag fyllt 18 och var i körkortstankarna så såg jag alltid framför mig och hur min första bil skulle se ut! Och nu ett antal år senare står min första alldeles egna bil på vår parkering, liten och röd. Precis som jag drömde om! Så härligt att kunna checka av en till punkt på min bucketlist, #102 Köpa en röd liten bil som min första bil. 
 
Men till ikväll då, vi är som sagt bjudna till våra underbara gosiga vänner på taco kväll och massa fredagsmys. Så jag plockar Tobias direkt efter jobbet och sen åker vi hem till dom. Supermys! Jag längtar riktigt mycket, men fram tills dess ska jag se till att beta av några studieuppgifter som ska vara klara till nästa vecka. 
 
Tack för att ni läste inlägget! psst, det är bara 68 dagar kvar tills vi får flytta in i våran alldeles egna lägenhet, wiie! ♥
#1 - SOFIA

Haha ååh skulle också vilja ha en bil som såg ut som en nyckelpiga :)

Svar: haha ja visst skulle det vara sött xD
Jessica Zederfeldt