Jessica Zederfeldt

När allting vänder
Hej mina jättefina stjärnor! 
 
Det har varit så himla tyst här en period nu men som jag har förstått på era underbara kommentarer som jag läst nu när jag äntligen loggat in igen, så förstår jag att ni verkar ha förstått att saker runt omkring mig har varit alldeles för jobbig ett tag. Det känns helt fantastiskt skönt att mötas av era fina kommentarer när man loggar in igen från en ganska lång frånvaro här, det betyder mer än ni tror! TACK! ♥ Vill ni läsa om hur allting äntligen har löst sig för mig och Tobias så fortsätt läs.
 
Men vet ni?! ALLTING HAR VÄNT! Självklart klättrar jag sakta men säkert upp igen nu, men det känns verkligen som att allting ändå har vänt helt och hållet åt det positiva! Det behövdes många dagar av huvudvärk, ont i magen, massor av tårar och en ångest attack. Jag har mejlat och ringt omvart annat konstant, hört mig för och bett om hjälp, just för att hitta en lägenhet med första handskontrakt! Det är precis det som har tyngt ner mig så otroligt mycket. Känslan av att man snart måste packa sina saker igen, aldrig kunna känna att man kan slå sig ner till ro eller börja bygga på ett ytterliggare kapitel i livet. Eftersom jag studerar så räcker inte våra inkomster för att ta ett bostadslån så det enda alternativet som egentligen har funnits har vart en hyresrätt med antningen förstahandskontrakt eller att hyra i andra hand, vilket var det absolut sista jag ville göra igen. Och som ni kanske kommer ihåg så är kötiderna för ett förstahandskontrakt i Stockholm allt mellan 5 till 20 år! Helt sjukt! 
 
Men så finns det faktiskt några få bostadsförmedlingar som inte använder sig av kösystem, vi har försökt med flera utav dom men ännu inte blivit erbjudan något även fast vi klarat dom ekonomiska krav som finns. MEN, jag skrev ju för ett tag sedan om hur dåligt jag mådde av det här och då var det en av er som lämnade en kommentar, nämligen Josefine. Jag är så tacksam för tipset! 
 
 
Och självklart kollade jag upp det på en gång! Jag har ringt och mejlat om vart annat, det har verkligen inte vart lätt. Och så många gånger som jag inte fick svar. Men jag gav mig inte. Jag fick otrevligt bemötande i telefon men tillslut efter många tårar fick jag ett svar på ett mejl som kanske kunde vara början på någonting som kunde lösa våran största önskan. Och så kom det där sista mejlet där det stod att vi blivit erbjudna den lägenhet vi önskat! Jag vågade verkligen inte tro att det var sant, så jag bad min studiekompis läsa mejlet och hon bekräftat att jag läst rätt. Den största vågen av lycka jag känt på otroligt länge vällde upp i hela min kropp och jag var nära till tårar igen, men denna gången av glädje såklart. Så nu är allt klart, sedan en vecka tillbaka ungefär, vi har skrivit kontrakt och får flytta in innan jul! Jag kan inte beskriva vilken lycka, glädje och lättnad både jag och Tobias känner. Men detta är helt jäkla fantastiskt! Jag kan inte beskriva med ord! Tack igen Josefine, tack för att du tipsade om det här ♥
 
Jag känner att inlägget börjar bli rätt långt nu så jag lovar att skriva mer om lägenheten, vad det är för typ av lägenhet, hur den ser ut och så, lite mer detaljer i morgon! Men nu ska jag bara se till att njuta av lugnet i magen och längta riktigt mycket till att få börja packa och våran inflyttningsdag!
 
Tack igen för era fina kommentarer, det får mig att må så bra! och tack för att ni läste inlägget! ♥
#1 - Josefine

Men åh! 💕 Jag är bara glad att jag kunde hjälpa till & att ni äntligen hittat ett boende där ni förhoppningsvis kommer trivas & kunna bo i ett tag framöver. Att ni äntligen får känna lite trygghet & lugn i ert hem ❤️

Svar: Din hjälp var verkligen lösningen på allt just nu! <3 Haha ja just nu känns det som om vi aldrig kommer vilja flytta där ifrån! xD det kommer bli helt fantastiskt! Tack <3
Jessica Zederfeldt