Jessica Zederfeldt

MOT VARMARE OCH LJUSARE DAGAR
God morgon!
Jag tänkte att jag ska försöka kicka igång både min och eran vecka med lite positiv pusch! En ny vecka och för mig innebär det både arbete, studier, extrajobb och lite ledigt där emellan. Det knyter sig lite i magen av att jag hela tiden har saker inbokat, jag måste verkligen försöka att ta det lite lugnt. Men det är så svårt när man vill så mycket jämt! Hur som helst, positivt var det ja! För varje dag som går nu är vi närmare våren, solen och längre ljusare dagar vilket känns så himla skönt att veta tycker jag. Allt känns lixom lite lättare att jobba sig igen om då! Så jag tycker vi tänker på sommaren och alla varma dagar nu och krigar på ett tag till. Det här är sista veckan i Januari och sen kommer det gå snabbt tills våren är här!


Oj vad jag längar till att få sitta på just det här trädgårdscafét och äta just den här salladen med sötpotatis, laxkräm och pumpafrön! Den är så galet god och trädgårdscafét är så mysigt, det har verkligen blivit en stor favorit. Besökte det första gången i sommras med min syster, och tog sen med min Lisa dit. Kommer definitivt bli rutin att åka dit fler gånger för att äta lunch där i vår och sommar. Fler sånna här ställen vill vi ha tack! Visste ni att jag är utbildad konditor och alltid haft en dröm om att öppna eget café? Den drömmen kommer att slå in sen så småning om när jag kommer upp i lite äldre ålder och börjat känna mig klar som förskollärar chef på min egen förskola jag har öppnat. Sluta aldrig drömma, utan ta reda på vad du behöver göra för att uppnå drömmen istället och sen är det bara att dela upp det i delmål, beta av en bit i taget och bara köra! 
 
Tack för att ni läste inlägget!
Gilla och kommentara gärna om ni tyckte om inlägget