Jessica Zederfeldt

EN DEL JOBB FÅR JAG ONT I MAGEN OCH ÅNGEST AV
Om det är så, då ska man inte jobba på den arbetsplatsen eller hur? Jag nämnde det i min blogglista för förra veckan, om att jag är rädd för att göra fel och få skäll när det kommer till arbetsplatser jag arbetar på. Jag vet inte vad det kommer ifrån, jag vet däremot att jag har hög arbetsmoral, avskyr att vara sjuk och blir besviken på mig själv när jag är det. Oftast puschar jag mig själv lite för långt också, oftast till det är för sent och kroppen säger ifrån på alla sätt den kan. 
Nu har jag hamnat där igen, och jag vet inte alls vilka som läser min blogg och vilka som får reda på hur det faktiskt känns just nu med mitt extra jobb, men jag känner ändå att jag måste dela med mig. För jag har så ont i magen nu, det står mig upp i halsen och jag känner mig illamående, orolig och ledsen över jobbet. Och den här känslan har jag haft förut. Och sist sa jag upp mig. Frågan är bara om man ska fortsätta jobba med det man mår dåligt över och hoppas på att man övervinner känslan, eller om man faktiskt ska lämna det istället. Jag ser mig ju själv som en fighter, och då vill jag ju inte ge upp. Men samtidigt är det väl inte meningen att man ska ha ont i magen och ångest flera dagar i rad bara för att man ska jobba på just den arbetsplatsen? Det värsta är nog att jag inte vet vad det är som gör att jag känner så här på just det här jobbet. Hade jag vetat det hade jag ju kanske kunnat göra något åt det.
 
 
Hur som helst, bilden känns kanske inte alls passande, jag är verkligen inget för att blanda alkohol när jag mår dåligt, knappt så jag dricker alkohol alls faktiskt i vanliga fall heller. Men just idag hade det var extremt gott med den här jordgubbsangrian som jag gjorde i somras. Med eller utan alkohol, precis lika god. Jag känner att jag hade varit värd en riktigt god läskande dryck just ikväll, speciellt med jordgubbar som jag älskar! Eftersom jag känt mig nere mestadels av dagen. Men jag längtar till sommaren istället och då ska jag göra litervis av den här drycken som bål, bjuda hela våran kompiskrets och dansa till svenska klassiker barfota i gräset på våran baksida, med ett iitalaglas i handen! Hur hade ni gjort om det vart ett jobb ni inte trivts på? Jag behöver era råd! ♥
 
Tack för att ni läste fina ni!
Gilla och kommentera gärna för fler inlägg ♥
#1 - A M

Förstår hur du känner dig! Om jag var i sin sits hade jag tänkt över vad jag mår dåligt över och vad jag mår bra av, som en liten lista på för- och nackdelar. Sedan om du känner att du verkligen inte vill gå till jobbet tycker jag att du ska ta och fundera på att söka annat jobb! Ett jobb ska vara kul, du ska vilja gå dit om det är så att du ska jobba där på längre sikt. Du ska inte känna det som en tvång och även må dåligt för det!
sv: Tack, jag med! :D

Svar: Tack för ditt långa fina svar! Och tack för ditt tips om en lista med för och nackdelar. Jag håller helt med dig och funderar myckr kring just det. Så jag ska pröva göra listan och överväga lite till :) kram <3
Jessica Zederfeldt

#2 - Miss Baby Peaches

Gud, det ser helt makalöst gott ut!

Svar: Det var det verkligen! :D du borde verkligen pröva göra jordgubbs och apelsinsangria, perfekt för den som tycker mer om vitt vin än rött :D kram
Jessica Zederfeldt

#3 - A M

sv: Hoppas att det hjälper dig med listan! :D
Kram

#4 - couchpotatisen.blogg.se

Jag förstår precis hur du känner. Jag har jobbat i flera år under hemska förhållanden och verkligen mått skit och fått ta en väldans massa skit. Jag fick i stort sett skäll varje dag från olika håll. Jag fick tag väldigt mycket ansvar även fast jag endast var en sketen anställd. När jag började där så lämna jag ett väldigt stormigt förhållande och använde arbetet som medicin. Jag arbetade i stort sett dygnet runt och bodde även på jobbet när jag var hemlös. Sen efter den stormiga biten så kände jag en stor skuld till företaget. Dom hade trots allt hjälpt mig otroligt mycket och verkligen stått på min sida. Jag träffade min nuvarande sambo och försökte verkligen jobba mindre, det dröjde flera år innan jag tog steget och bytte jobb. Innan jag fick se en annan värld. Innan jag bytte så grät jag på väg till jobbet, jag mådde skit. Jag önskade att någon skulle krocka med mig på vägen så jag slapp åka dit. Jag mådde sämre när jag hade ringt och sjukskrivit mig pga skyhög feber och förkylning, för på det företaget fanns det inte nåt som hette sjuk förens man var nästintill död. Det värsta av allt är att 5 år efter att jag och min sambo träffades så jobbade jag sådana tider så vi kunde börja äta middag tillsammans och planera någonting....snacka om att han måste älska mig. Med denna sjukt långa kommentar vill jag säga att gör inget du absolut inte trivs med och låt inte folk köra över dig, men samtidigt måste man sänka garden och våga vara lite sämre. Man kan inte vara en vinnare alla dagar. Sorry för längden men jag kände bara att det var lite skönt att inte vara ensam om dessa känslor.

Svar: Taaaack snälla för ditt långa fina svar! Jag uppskattar det verkligen! Tråkigt att höra att du fått gått igen om allt det där, men samtidigt skönt att höra att det är fler som känner igen sig, precis som du skriver! Så glad att du kom i från det dock! :) Jätteglad för ditt svar och i veckan vågade jag faktiskt säga upp mig :D kram<3
Jessica Zederfeldt

#5 - CouchPotatisen

Blir glad av at hära att du har vågat ta de stora beslutet att säga upp sig, det är trots allt att kasta sig ut i ingenting och bråka med myndigheter. Och speciellt bråka och hela tiden försvara sitt beslut om att säga upp sig, för det spelar ingen roll vad man säger så blir man ändå dumförklarad för att man just har beslutat sig för att säga upp sig själv.

Nog tjatat om detta hoppas du har det bäst =)

Svar: Ja precis så är det! Men som sagt så skönt att ha bestämt sig och faktiskt sagt upp mig! Det bästa jag gjort på ett tag nu! :D tack det samma och för dina kommentarer, väldigt hjälpsamt och stöttande :) <3 kram till dig!
Jessica Zederfeldt